mojtabagaf.tk_energy

کهکشان دانش -مجتبی گروسی:نیروگاه اتمی بوشهر به عنوان اولین نیروگاه هسته‌ای خاورمیانه دقایقی پیش با حضور مقامات ایرانی و روسی رسماً به شبکه برق سراسری کشور متصل شد.نیروگاه اتمی بوشهر دقایقی پیش با 40 درصد تـوان به شبکـه سراسری برق کشور متصل شد.
این نیروگاه دارای دو پست 230 و 400 کیلو ولت است و برق آن از طریق دو خط به پست چغادک و شبکه سراسری وصل شده است.اواخر آبـان یـا آذر نیروگاه بوشهر به قدرت اسمی خود یعنی تولید 1000 مگاوات برق دست می‌یابد و آن زمان بهره‌برداری اصلی نیروگاه شمرده می‌ر‌ود. 
 در مراسم امروز سرگئی کرینکو رئیس روس اتم (پیمانکار نیروگاه اتمی بوشهر) و سرگئی اشماتکو وزیر انرژی روسیه که در راس هیئتی به ایران سفر کرده‌اند نیز شرکت دارند.