کهکشان دانش: به همت مبتكر ايراني دستگاهي براي اعمال جراحي بسته و ليزري طراحي، ساخته و توليد شد.حسن فرجي ديزجي مجري اين طرح در گفت‌وگوئی با اشاره به ساخت اين دستگاه گفت: نام اين دستگاه ديجيتال ارگيشن پمپ است كه در عمل‌هاي جراحي بسته و ليزري مانند لاپاراسكوپي و آرتوروسكوپي كاربرد دارد.
وي ادامه داد: قسمتي از اين دستگاه براي اولين بار در دنيا ساخته شده و 2 قسمت ديگر آن را تنها كشورهاي آمريكا و ژاپن مي‌ساختند كه با قيمت بسيار زياد و با مشكلات زياد وارد ايران مي‌شد.
اين مبتكر ايراني افزود: هم اكنون اين دستگاه ساخته شده و تأييديه‌هاي لازم را از سازمان پژوهش‌هاي علمي و صنعتي ايران و وزارت بهداشت دريافت كرده است.
وي گفت: هم اكنون دانشگاه علوم پزشكي تبريز 10 نمونه از اين دستگاه را سفارش داده كه در حال توليد است.