ژاپنيها بعد از 46 سال خورشيدگرفتگي كامل را رصد كردند

کهکشان دانش: ژاپنيها امروز نخستين خورشيدگرفتگي كامل را پس از 46 سال رصد كردند. خورشيد گرفتگي امروز كه بسياري از دانشمندان معتقدند طولانيترين خورشيدگرفتگي كامل قرن است، در سراسر ژاپن قابل رؤيت بود و اين امكان را به ژاپنيها داد تا بعد از 46 سال بتوانند در خاك كشور خود كسوف كامل را رصد كنند.
به گزارش برخي از رسانههاي محلي امروز آسمان بسياري از نقاط كشور ژاپن ابري بود و اين امر باعث شد تا فرصت رصد اين خورشيدگرفتگي از ساكنان اين مناطق گرفته شود، اما در جزيرهاي حدود يك هزار و 200 كيلومتري توكيو هوا كاملاً صاف بود و رصدگران و محققان توانستند اين كسوف بزرگ را رصد كنند.
خورشيد گرفتگي كامل قبلي كه در ژاپن قابل رؤيت بوده در 21 جولاي سال 1963 اتفاق افتاده بوده است و خورشيد گرفتگي بعدي در سال 2035 خواهد بود.
به گزارش خبرگزاري شينهوآ، رصدگران توانستند اين خورشيد گرفتگي را در كشورهاي هند، برخي از مناطق افغانستان، بنگلادش، چين و ژاپن رصد كنند.
مدت زمان گرفتن كامل اين خورشيد گرفتگي در بهترين نقطه براي رصد 6 دقيقه و 44 ثانيه بوده است و البته در نقاط ديگر نيز بيش از 6 دقيقه گزارش شده است.