کهکشان دانش: رئيس ستاد ويژه توسعه فناوري نانو گفت: سال گذشته ما به رتبه 19 جهان در حوزه نانو رسيديم. در شش ماهه اول سال نيز به جايگاه 16 جهان و رتبه اول منطقه ارتقا پيدا كرده‌ايم و پيش‌بيني مي‌شود تا سال 2015 در بين 10 كشور برتر دنيا در حوزه نانو قرار بگيريم. سعيد سركار در مراسم افتتاحيه بخش تحقيقات نانو فناوري پژوهشكده بيوتكنولوژي گفت: ستاد فناوري نانو در سال 83 تأسيس شد و در آن زمان ما رتبه 57 را بين كشورهاي جهان داشتيم و هدف اين بود كه در سال 2015 در بين 15 كشور دنيا قرار بگيريم.
وي ادامه داد: يكي از راه‌هاي رسيدن به پيشرفت تربيت نيروي متخصص است كه در ستاد براي اين امر برنامه‌ريزي زيادي انجام شده و بحث‌هاي آموزشي حوزه نانو فناوري وارد دبيرستان‌ها و دانشگاه‌ها شده است.
رئيس ستاد فناوري نانو افزود: هم اكنون 15 دانشگاه كشور در مقطع كارشناسي ارشد و 5 دانشگاه در مقطع دكترا در زمينه نانو فناوري دانشجو دارند.
وي با اشاره به توليدات علمي و فناوري در زمينه نانوفناوري گفت: در سال گذشته ما به رتبه 19 جهان در اين حوزه رسيديم و در شش ماهه اول سال نيز به جايگاه 16 جهان و رتبه اول منطقه ارتقا پيدا كرده‌ايم و پيش‌بيني مي‌شود كه تا سال 2015 در بين 10 كشور برتر دنيا در حوزه نانو قرار بگيريم.
سركار گفت: هدف اصلي ما توليد ثروت از نانو است و ايجاد شبكه آزمايشگاه‌هاي نانو نيز در همين راستا است و بخش كشاورزي نيز يكي از بخش‌هاي مهم براي رسيدن به اين هدف تلقي مي‌شود.
وي اضافه كرد: بحث بازار نانو در آينده در حدود يك هزار ميليارد دلار برآورد شده كه ما بايد طبق برنامه 2 درصد اين بازار را در اختيار داشته باشيم. هم اكنون 20 شركت فعال در زمينه نانو و 50 شركت نوپا در اين حوزه داريم.