کهکشان دانش: رئيس مركز ملي اقيانوس‌شناسي گفت: مطالعات نشان مي‌دهد كه پيده كشند قرمز امكان عبور از فيلترهاي مزارع ميگو را دارد و مي‌تواند به آن‌ها آسيب برساند.وحيد چگيني در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اين‌كه پديده كشند قرمز كه در حال گسترش در آب‌هاي خليج فارس است، گفت: كشند قرمز به مرز خوزستان و بوشهر رسيده و احتمال گسترش اين پديده در آب‌هاي خوزستان نيز وجود دارد در هر صورت بايد مسئولين استان خوزستان هم مراقب باشند.
وي تصريح كرد: به تازگي كارشناسان مركز ملي اقيانوس‌شناسي بازديدي از برخي از جزاير خليج‌فارس مانند جزيره قشم داشتند كه اين بررسي‌ها نشان مي‌دهد كه بخشي از مرجان‌هاي اين جزاير سفيد شده‌اند و آسيب ديده‌اند.
رئيس مركز ملي اقيانوس‌شناسي افزود: پديده كشند قرمز خسارات زيادي را به جاي گذاشته و باعث مرگ و مير خرچنگ‌ها،‌ نرم‌تنان، ماهيان زينتي و موجوداتي كه قدرت تحرك براي مهاجرت به مناطق سالم را ندارند، شده است.
وي خاطرنشان كرد: بسياري از فيتوپلانكتون‌ها و زوپلانكتون‌ها كه در چرخه غذايي مؤثر هستند، بر اثر اين پديده از بين رفته‌اند و ماهيان در زمينه خوراك خود با مشكل مواجه خواهند بود و همچنين ميزان صيد كاهش چشمگيري خواهد داشت.
چگيني گفت: مطالعات نشان مي‌دهد كه پديده كشند قرمز امكان نفوذ به مزارع پرورش ميگو را دارد و همچنين مي‌تواند از فيلترهاي اين مزارع عبور كند و به همين دليل امكان آلوده شدن اين مزارع نيز وجود دارد و شيلات براي گسترش توليد ميگو بايد تصميم‌گيري كند.