کهکشان دانش: فرمانده منطقه چهارم نيروي دريايي ارتش گفت: همزمان با سالروز ارتش، ناوشكن جماران به نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران ملحق مي‌شود.

سيد محمود موسوي امروز در گفتگوئی در رشت وقوع انقلاب اسلامي را منشأ خير و بركت دانست و اظهار داشت: با توجه به وضعيت و شرايط كنوني شاهد فعاليت‌هاي گسترده از طرف جوانان ايراني براي پيشبرد اهداف انقلاب هستيم.
وي ادامه داد: دشمن به دنبال ايجاد تفرقه بين ملت ايران به ويژه نسل جوان است و بايد در اين راستا با تبليغاتي كه در آستانه سي‌امين سال پيروزي انقلاب اسلامي براي كمرنگ كردن حضور مردم مي‌شود طوري برنامه‌ريزي كنيم تا شاهد وحدت بيشتر مردم و شكست دشمنان باشيم.
موسوي با اشاره به فرمايش‌هاي امام راحل (ره) و مقام معظم رهبري در مورد برقراي ارتباط بيشتر با نسل جوان گفت: در اين راستا ارگان‌هاي مختلف برنامه‌ريزي خاصي انجام داده‌اند.
فرمانده ارشد آجا در گيلان بيان داشت: كميته هماهنگي نيروهاي مسلح در استان تشكيل شده و برنامه‌هاي مشتركي در ايام دهه فجر برگزار مي‌شود كه اعزام كاروان زيارتي به مرقد امام راحل، رژه موتورسواران در روز 12 بهمن، ديدار با خانواده شهدا، صبحگاه مشترك و ديدار با نماينده ولي فقيه در استان از آن جمله است.
وي با اشاره به نقش ارتش در پيروزي انقلاب اسلامي گفت: هنگام ورود امام (ره) به ايران بحث تأمين امنيت فرودگاه و نيز حضرت امام (ره) بر عهده نيروهاي جان بر كف ارتش بود كه به صورت داوطلبانه حضور پيدا كردند.
موسوي اضافه كرد: همچنين در بحث انتخابات تاريخي مردم براي رأي دادن به جمهوري اسلامي نيز نيروهاي ارتش فعاليت ويژه‌اي داشتند.
به گفته فرمانده ارشد آجا، ارتش در حفاظت و حراست از تأسيسات حساس، اماكن اقتصادي و حفظ سرمايه‌هاي ملي حضوري فعال داشته است.
فرمانده منطقه چهارم دريايي ارتش خاطر‌نشان كرد: نيروهاي ارتش در تمام صحنه‌ها در 30 سال انقلاب به خودكفايي و استقلال رسيده‌اند كه اين امر از شعارهاي اوليه و كليدي انقلاب اسلامي بوده و از بركات اين انقلاب محسوب مي‌شود.
وي در مورد يگان‌هاي پروازي ارتش اذعان داشت: اكنون به مرحله‌اي رسيده‌ايم كه طراحي جنگنده ايراني در داخل كشور انجام مي‌شود و همچنين توانايي ساخت يگان‌هاي پروازي رزمي را نيز كسب كرده‌ايم.
موسوي در بخش نيروي زميني ارتش خاطرنشان كرد: در اين زمينه نيز اقدام‌هاي خوبي صورت گرفته كه مي‌توان به تأمين تجهيزات انفرادي، گروهي و تجهيزات تانك و خودروهاي كشتي اشاره كرد.
فرمانده ارشد آجا در گيلان به دستاوردهاي نيروي دريايي ارتش در 30 سال گذشته اشاره كرد و اذعان داشت: قبل از انقلاب در بحث يگان‌هاي زيرسطحي حرفي براي گفتن نداشتيم اما در حال حاضر گام‌هاي خودكفايي برداشته شده و براي تعمير و آموزش استفاده از آن، كارهاي خوبي صورت گرفته و يگان‌هاي زير سطحي سبك و نيمه سنگين در داخل كشور به صورت بومي توليد مي‌شوند.
موسوي اضافه كرد: در بعد يگان‌هاي شناور سطحي قابليت و توانمندي خوبي ايجاد شده و يگان‌هاي شناور رزمي در حد ناوچه‌هاي موشك‌انداز توليد و در حال بهره‌برداري هستند و كارآيي آنها به مراتب بهتر و به‌روزتر از تجهيزات قبل از انقلاب است كه وارد مي‌كرديم.
فرمانده منطقه چهارم دريايي ارتش با اشاره به اينكه در مورد ناوشكن‌هاي چند منظوره در جنوب و شمال كشور اقدام‌هاي خوبي صورت گرفته است بيان داشت: اوايل سال آينده همزمان با سالروز ارتش، الحاق رسمي ناوشكن جماران را به نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران شاهد هستيم كه توسط نيروهاي داخلي توليد شده است.
موسوي افزود: قابليت‌هاي اين ناوشكن در ابعاد زيرسطحي، سطحي و هوايي است كه مي‌توان از آن استفاده كرد و بدنه اين ناوشكن در صنايع تمجيدي بندرانزلي ساخته شده و در حال نصب ديگر متعلقات آن هستيم.
وي گفت: قابليت‌هاي زماني به دست آمده براي ما مهم است زيرا تمام كشورهاي غربي و اروپايي به صورت هماهنگ شده سعي كردند نظام جمهوري اسلامي ايران را از دستيابي به تكنولوژي و توانايي ساخت تجهيزات نظامي محروم كنند كه به اين هدف خود نرسيدند.
فرمانده ارشد آجا در گيلان در مورد وضعيت ساخت ناوچه پيكان تصريح كرد: دو فروند از ناوچه پيكان تاكنون به بهره‌برداري رسيده و سومين فروند از اين ناوچه نيز 95 درصد پيشرفت فيزيكي دارد كه بعد از آزمايش تجهيزات نصب شده روي آن، به پيكره منطقه چهارم نيروي دريايي ارتش مي‌پيوندد.